Informacje ogólne
Sztandarowe koło z włókna węglowego marki Bontrager oparte na ultraaerodynamicznym profilu o głębokości 75 mm, zaprojektowane z myślą o najwyższej prędkości i stabilności podczas jazdy indywidualnej na czas oraz rowerowych odcinków w triatlonie.
Bij swoje osobiste rekordy na odcinkach rowerowych
Ultraszybkie koła Aeolus RSL 75 to najlepsze koła do rowerów triatlonowych i do jazdy indywidualnej na czas. Zaprojektowane w oparciu o zupełnie nowy proces trójwymiarowego modelowania nowe koła Aeolus RSL pozwalają na znaczne zwiększenie osiągów bez uszczerbku na stabilności. Zbudowane z najlżejszego włókna węglowego OCLV stosowanego w gamie RSL z użyciem wyższego profilu obręczy 75 mm pozwalającego zaoszczędzić cenne waty i sekundy przy wyczerpującym wysiłku podczas jazdy indywidualnej na czas.
Szczegóły produktu
1 -
Włókno węglowe OCLV RSL jest materiałem lżejszym i bardziej wytrzymałym, co pozwala wytwarzać szybsze i bardziej stabilne profile obręczy.
2 -
Obręcz o głębokości 75 mm zaprojektowana w technice modelowania 3D jest modelem oferującym największą szybkość i stabilność spośród dostępnych rozwiązań.
3 -
Wewnętrzna szerokość wynosząca 23 mm to sprawdzony sposób na płynniejszą jazdę z mniejszymi oporami, zapewniając szybciej toczące się koło i oponę.
4 -
Obręcze gotowe do zastosowania bezdętkowego (TLR) z opaską do obręczy TLR Bontrager oraz taśmami TLR
5 -
Obręcz z włókna węglowego OCLV o głębokości 75 mm (szerokość zewnętrzna 31 mm), szprychy DT Aerolite 24/24 i nyple DT ProLock
6 -
Superlekkie piasty DT Swiss 240s z 36 punktami zazębienia Ratchet EXP, do osi sztywnej 12 mm
7 -
Zgodne z napędami Shimano 10/11/12-biegowymi, bębenkami SRAM 10/11, wersja 12-rzędowa XDR dostępna oddzielnie
8 -
W zestawie taśma do obręczy TLR, wentyl TLR i tradycyjna opaska do obręczy
Rozwiązania
Nowy wymiar prędkości
Kompletna metamorfoza naszego procesu projektowania dla Aeolus RSL pozwoliła nam wyjść poza marginalne przyrosty. Przejście na modele 3D CFD w iteracyjnym procesie rozwoju, a także włączenie większej liczby zmiennych wpływających na osiąganą prędkość, pozwoliły nam lepiej odzwierciedlić rzeczywiste warunki i zbudować nie tylko szybsze koła, ale takie, które gwarantują wręcz skokową zmianę szybkości.
Jak najszybsza jazda
Koła Aeolus RSL są nie tylko szybsze, ale również sprawniejsze przy mniejszych stratach energii. Ponadto, poprawiają stabilność, a lepsze pochłanianie nierówności przez opony pozwala skoncentrować się na najważniejszym: jak najszybszej jeździe.
Szerzej znaczy szybciej
Szerokość wewnętrzna 23 mm Aeolus RSL zapewnia lepszą współpracę aerodynamiczną między obręczą i oponą, co umożliwia szybsze toczenie. Dzięki takiej konstrukcji możesz też jechać z niższym ciśnieniem opon i cieszyć się z płynniejszej, szybszej oraz mniej męczącej jazdy.
Prędkość w górę, waty w dół.
Aerodynamicznie szybsze kształty obręczy i profil koła/opony ograniczający opory toczenia składają się na znaczną oszczędność mocy. W przypadku kolarza, jak chociażby Madsa Pedersena z Trek-Segafredo, koła Aeolus RSL oszczędzają 34 waty podczas sprintu do mety względem wcześniejszych kół Aeolus o podobnej wysokości stożka.
Włókno węglowe gotowe na wyścigi
Włókno węglowe OCLV poziomu RSL to najlżejsze i najwytrzymalsze dostępne tworzywo, które pozwala nam tworzyć najszybsze kształty obręczy jakie tylko jesteśmy w stanie.
Tubeless Ready (TLR)
Łatwy montaż bezdętkowy dla kompletu kół za pomocą opasek do obręczy Bontrager TLR lub systemu taśm do obręczy pozwalającego uzyskać najniższą możliwą masę.Z drogi szytki! To najszybszy układ koła i opon, a także dokładnie to, z czego korzysta podczas wyścigów grupa Trek-Segafredo, by zyskać przewagę nad konkurencję
DT z piastami Ratchet EXP
Zupełnie nowe, lżejsze bębenki piasty Ratchet EXP są zbudowane ze sprawdzonych elementów wewnętrznych DT Swiss 240s, które zapewniają stałe zazębienie i płynne, szybkie toczenie.
Gwarancja na całe życie
Koła z włókna węglowego mogą zmniejszyć masę Twojego roweru i poprawić Twoje osiągi — a jeśli wybierzesz firmę Bontrager, Twoja inwestycja będzie odpowiednio zabezpieczona. Wszystkie koła z włókna węglowego Bontrager objęte są dożywotnią gwarancją dla ich pierwotnego właściciela.
Program ochrony kół Carbon Care
Każdy zestaw kół z włókna węglowego Bontrager objęty jest Programem ochrony kół Carbon Care. W mało prawdopodobnym przypadku, że uszkodzisz koła w włókna węglowego Bontrager w przeciągu dwóch pierwszych lat od zakupu, naprawimy lub wymienimy je za darmo.
Specyfikacja techniczna
| Rozmiar |
Front, Not applicable |
Rear, Shimano HG 10/11-speed |
| Przód/tył/para |
Przód |
Tył |
| Średnica |
700C |
700C |
| Typ |
Tubeless Ready (TLR)/clincher |
Tubeless Ready (TLR)/clincher |
| Kompatybilność kasety |
Nie dotyczy |
Shimano HG 10/11-biegowe |
| Szerokość piasty |
100 mm |
142 mm |
| Otwory |
24 |
24 |
| Cieniowanie |
14/17/14 |
14/17/14 |
| Przekrój poprzeczny |
Eliptyczny |
Eliptyczny |
| Typ mocowania tarczy |
Tarcza Centerlock |
Tarcza Centerlock |
| Załącznik |
Oś przelotowa |
Oś przelotowa |
| Rodzaj blokowania nypli |
Ze stopu, samoblokujące |
Ze stopu, samoblokujące |
| Wentyl |
Presta |
Presta |
| Hub engagement (rear) |
Nie dotyczy |
36 |
| Rim width (inner) |
23 mm |
23 mm |
| Rim depth |
75 mm |
75 mm |
| ISO 5775-2 compliant |
Nie |
Nie |
| Materiał - Obręcz |
Karbonowe |
Karbonowe |
| Masa |
765g |
880g |